HillCreeks Kennel

Alla inlägg under mars 2011

Av Annelie Hedberg - 29 mars 2011 08:38

Tänk va tiden går fort. Valparna är redan 4 veckor. Dom äter nu egen mat och tycker att det är gott.


Hillevi är nu parad och vi håller tummarna för att det blir smått senare i vår. Vid intresse slå oss en gärna en signal.


Ev är det en tricolor tik otingad. Så om intresse finns hör gärna av er.  

Av Annelie Hedberg - 27 mars 2011 19:43

     Nu har äntligen Hillevi börjat att löpa, så vi har Linus (Älvljungarnas Christoffer Robin) på besök. Igår blev det en parning emellan dom  , så imorgon gör vi det igen. Här kommer några kort på honom när jag är i full färd att göra i ordning honom efter ett bad. Han är en helt underbar varelse att greja med. Han njöt i fulla drag när jag höll på att borsta, föna, klippte. Ja som ni ser så somnade han.

Nu har även våran lilla tjej ifrån Schweiz kommit. Mer kort på henne kommer inom kort.

Hon heter i Stamtavlan Stonehills X-ellent Inspiration. Hennes mor är Stonehills Victoria II och far är Lymrey My Boy. Hon är ett litet yrväder som vi är otroligt glada över att få ha. Tack Gunilla för henne.


//Ha en bra kväll

  .


Av Annelie Hedberg - 23 mars 2011 07:52

Jag vet att jag är enormt dålig på att uppdatera min blogg, men nu kommer ett kort på dom små.

Allt går bra med båda mor och bebisar.

Nu rör dom sig masser och morrar och "skäller".

Det är helt underbart att sitta i valplådan och mysa med dom.

Alla de andra hundarna är nyfikna på dom och hjälper Bina att passa på dom. På fredag kommer våran lilla tri tjej hit. Hjälp va man är förväntansfull och nyfiken på henne.


Ha en bra dag// Annelie

 

Av Annelie Hedberg - 4 mars 2011 08:27

        

Här kommer lite bilder på hundarna som vi spänt väntar på.

Bilden på hanen är inte nytaget, men jag hoppas på lite nya kort på honom inom kort.

Korten på lilltjejen är tagna härom dagen.


Ha en bra dag// Annelie

Av Annelie Hedberg - 3 mars 2011 09:42

Nu har äntligen valparna kommit.

5 stycken underbara varelser. 2 tri tikar, 1 blenheim tik, 1 tri hane och 1 blenheim hane.

Både mor och bebisar mår bra.

Tyvärr så vet jag inte hur jag får över kort ifrån dotterns kamera till datorn. Men det kommer inom kort, när min "gubbe" kommer hem.


Tänk va tiden går fort. Smilla blev 1 år förra månaden tycker inte det var länge sedan vi hämtade henne.

Hillevi fyller 6 år denna månaden och våran lilla Sara fyller 1 år nästa månad.

Det känns lite konstigt att tiden går fort men jag blir aldrig äldre  .


Vi går även i väntans tider. I slutet av denna månaden kommer våran efter längtade tricolor tik med flyget. Det skall bli så spännande.....


Väntar även in en vuxen tricolor hane. Men det blir troligen inte förren närmare sommaren. Jag väntar på att alla papper och friskhetsintyg skall bli färdiga.

Han är utställd och klar så det känns enormt roligt. Så nu titulerar han sig som Champion i sitt land.

Det känns lite pirrigt men roligt  


Ha en bra dag alla vänner


Presentation

Välkommen till HillCreeks Kennel

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards