HillCreeks Kennel

Alla inlägg under augusti 2011

Av Annelie Hedberg - 23 augusti 2011 20:31

    Här kommer ett par bilder på våran nya hane.

Allt har hitills fungerat hur bra som helst. Han är en pigg och glad kille som gärna följer med på allt. Ja vi är enormt tacksamma för att vi fått hit honom.


Ha det gott //Annelie 


Av Annelie Hedberg - 19 augusti 2011 14:43

Så har våran nye hane kommit till Sverige.

Trots den långa resan tycks han tagit allt med ro. Han är en glad prick som uppenbarligen älskar damer. Därav kan jag då säga att våra tikar är föga roade av denne hane som hela tiden går i rumpan på dom.

Ja det lugnar väl ner sig så småningom........

Vi här hemma är iallefall mycket glada och nöjda över att ha honom här.

Han heter Brendamays Ray Charles i stamtavlan och jag kommer inom kort lägga ut hela stamtavlan på våra hundar. Han fyller 4 år i Oktober och efter det kommer jag att ögon, knä och hjärt undersöka honom. Han är nyligen kollad i sitt hemland och där var allt UA. Men vi får hålla tummarna för att allt är ok här i Sverige oxå. Den som väntar får se.


Ha en trevlig dag // Annelie

Av Annelie Hedberg - 12 augusti 2011 21:48

Nu har jag äntligen fått höra att våran hane är färdig för att åka. Så nu skall bara planet bokas. Det brukar gå fort, men man kan ju aldrig veta. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge fiinns det visst ett ordspråk som heter. Ja jag kan ju inget annat att säga att jag är lite spänd på hur han är, hur han ser ut. Ja allt helt enkelt.

Ha en trevlig kväll // Annelie

Av Annelie Hedberg - 5 augusti 2011 16:58

Nu har alla valpar flyttat till sina hem. De 2 valparna som skulle till Australien har åkt och sitter nu i karantän i Sidney. Allt hade gått bra och dom mådde prima. Det var ju inte utan att man hade lite magknip när man visste vilken lång flygresa dom hade framför sig. Men vetskapen av att dom fick 2 stopp innan Sidney känndes allt bättre. Jag fick även ett videoklipp där jag såg att dom var lika pigga och glada som dom var här. Ja det var den pärsen.

Väntan på våran hane är spänd, det tar lite längre tid än väntat på blodproven. Det tar flera veckor. Men just nu har vi flera av tikarna som löper så jag är inte ledsen för att hanen kommer lite senare. Ingen av våra tikar skall paras nu, så valpar blir det tidigast till våren 2012.

Jag och dottern Filippa har tillbringat några dagar på Bernerhagens Kennel där vi har en husvagn uppställd. Vi har ätit gott och bara haft det trevligt. Att vi plockade en herrans  massa kantareller är ett + i kanten. Vi va även med till Sunne för att titta på en häst som Anki och Stefans svärdotter skall ha.  Så nu väl hemma får jag hjälpa "gubben" med vårat hus. Just nu håller vi på att byta alla fönster och fasaden. Så nu börjar vårat ruckel att bli ett hus. Ett ganska fin sådant oxå.

Ja detta var vad som händer och har hänt hos oss.


Ha en bra dag// Annelie

Presentation

Välkommen till HillCreeks Kennel

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards