HillCreeks Kennel

Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

Hjärtintyg

Av Annelie Hedberg - 23 mars 2014 08:44

Nu var det som vanligt länge sedan jag skrev något på bloggen. Anledningen har varit många dels för att jag har jobbat mycket och att hundar, katter och hästen tar sin lilla tid. Jag kan bli så enormt avundsjuk på personer som kan lägga sin tid strukturerat och få lite egentid. Just nu har jag inte den strukturen, men jag jobbar på det  . Idag står det plugga på agendan, så det blir att åka till Emelie min kurskamrat för att slå ihop våra "kloka". Hade jag inte haft henne vet jag inte hur det hade gått. Att man kan ha sådan tur att få en kurskamrat som man kan bolla tankar och ideér med och att resultatet blir så bra som det har blivit. 


Nu har jag äntligen kommit iväg för att ta hjärtintyg på hundarna. NÄKK har 2 gånger om året anordnat att en veterinär kommer till Vänersborg där man kan ta alla intyg som krävs. Dette är super då jag inte behöver åka så långt och till ett bra pris.

Våran Indra (Stonehills X.ellent Inspiration) har inte varit inne för att kolla något ännu, så henne blev det ögon, patella och hjärta. Som tur var blev det UA på allt, vilken var enormt skönt. En liten vaccination var även på sin plats.

Smilla (Charming Illusion Indian Summer) UA på hjärta.

Grim (Brendamay Ray Charles) UA på hjärta.

Och sist men inte minst Hillevi (Apricot Hillevi) tyvärr så visade det sig att lillan hade fått ett litet blåsljud. Detta var inget som jag hade misstänk då hon är frisk och pigg förövrigt. Men detta är sådant som händer och vi får hoppas att hon lever länge ändå.


Ha en trevlig Söndag.

 
 
Ingen bild

Ewa

23 mars 2014 09:46

Grattis till fina resultat.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Hedberg - 24 mars 2014 13:02

Äntligen har jag en hel förmiddag för mig själv,,,, eller ja man har väl alltid en massa måsten.... eller........... Tvätta, städa, hundar som skall ut. Ja detta är lite som jag har fördrivit min tid med nu på förmiddagen. Vi har även passat en ber...

Av Annelie Hedberg - 21 februari 2014 12:13

Kan man ha sådan tur att alla tikar löper nästan samtidigt! I vanliga fall brukar tjejerna löpa om vartannat men nu ser det ut som att dom kommer att ha mindre mariginal mellan sig. Till och med lilla Lexxie har dragit igång, hon blir 10 månader snar...

Av Annelie Hedberg - 15 februari 2014 10:04


Så tittar man ut och det snöregnar ute, det är allt en bedrövlig tråkig tid dessa månader fram till våren riktigt sätter fart. Det är ju inte mycket man kan göra, men att klaga och muttra lite tycker jag man kan få göra. Idag hade jag tänkt att ta ...

Av Annelie Hedberg - 14 februari 2014 08:21


Igår var dagen full med diverse aktiviteter och jag trodde nog att vi skulle bli klara långt fram på kvällen. Efter att jag kom hem ifrån Emelie och pluggandet står min dotter i full färd med att vi skulle göra pannkakor. Detta är förvisso lätt att...

Av Annelie Hedberg - 13 februari 2014 08:21


Jaha vaknade och kikade ut och genast tappade man förhoppningar om att våren var på väg. Här SNÖAR det ute och den ruggiga känslan kom över en. Hundarna däremot har inte riktigt fattat detta med känslobyten ang vädret, för dom hoppade så glatt ut hel...

Presentation

Välkommen till HillCreeks Kennel

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards