HillCreeks Kennel

Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Löp.

Av Annelie Hedberg - 21 februari 2014 12:13

Kan man ha sådan tur att alla tikar löper nästan samtidigt! I vanliga fall brukar tjejerna löpa om vartannat men nu ser det ut som att dom kommer att ha mindre mariginal mellan sig. Till och med lilla Lexxie har dragit igång, hon blir 10 månader snart.

Vi har beslutat att vi väntar med att ta en kull denna gången, mycket för att vi kommer att ha mycket på G denna våren och sommaren med vårat hus. Renovering och garage bygge står på agendan, om allt går som planerat vill säga. Vi har planerat med mera förr utan att det har blivit som vi tänkt oss.

Gubben och dottern tog bilen och åkte till farmor i Göteborg, så nu blir det lite tid till att göra minsta möjliga i min ensamhet. Det kan vara gott det med. 

Igår satt jag och min kurskamrat Emelie och gjorde det sista med hemtentan för denna delkursen. På måndag börjar den andra delkursen och nya tag. 

Filippa var för första gången sedan skadan i juni på hoppträning med sin ponny Tess. Jag kan säga att dom fick kämpa. Ponnyn är inte riktigt i kondition och har ett mycket häftigt humör, så Filippa fick verkligen kämpa för att få sin vilja igenom. Blod, svett och tårar är ju ett uttryck som i detta fall blev till verklighet. Filippa grät, gnisslade tänder, morrade och ja jag vet inte allt hon gjorde för att få med sig ponnyn. Kan då tillägga att ponny gjorde lika mycket för att komma ifrån det "jobbiga" som Filippa kämpade för att få henne till. Ibland undrar man ju vad man utsätter sitt barn för, men det är bara att kämpa vidare. Skam den som ger sig. Det är ju tur att ponny hamnade hos familjen enveten dvs oss.

Ha en trevlig fredag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Hedberg - 24 mars 2014 13:02

Äntligen har jag en hel förmiddag för mig själv,,,, eller ja man har väl alltid en massa måsten.... eller........... Tvätta, städa, hundar som skall ut. Ja detta är lite som jag har fördrivit min tid med nu på förmiddagen. Vi har även passat en ber...

Av Annelie Hedberg - 23 mars 2014 08:44

Nu var det som vanligt länge sedan jag skrev något på bloggen. Anledningen har varit många dels för att jag har jobbat mycket och att hundar, katter och hästen tar sin lilla tid. Jag kan bli så enormt avundsjuk på personer som kan lägga sin tid struk...

Av Annelie Hedberg - 15 februari 2014 10:04


Så tittar man ut och det snöregnar ute, det är allt en bedrövlig tråkig tid dessa månader fram till våren riktigt sätter fart. Det är ju inte mycket man kan göra, men att klaga och muttra lite tycker jag man kan få göra. Idag hade jag tänkt att ta ...

Av Annelie Hedberg - 14 februari 2014 08:21


Igår var dagen full med diverse aktiviteter och jag trodde nog att vi skulle bli klara långt fram på kvällen. Efter att jag kom hem ifrån Emelie och pluggandet står min dotter i full färd med att vi skulle göra pannkakor. Detta är förvisso lätt att...

Av Annelie Hedberg - 13 februari 2014 08:21


Jaha vaknade och kikade ut och genast tappade man förhoppningar om att våren var på väg. Här SNÖAR det ute och den ruggiga känslan kom över en. Hundarna däremot har inte riktigt fattat detta med känslobyten ang vädret, för dom hoppade så glatt ut hel...

Presentation

Välkommen till HillCreeks Kennel

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards