HillCreeks Kennel

Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Är våren på väg tro??

Av Annelie Hedberg - 6 mars 2013 07:32

Trodde väl aldrig att jag skulle kunna känna känslan av att lera och slask var efterlängtat, men jag känner mig glad. Kan det vara så att vårkänslorna börjar att trädda fram längst in i kroppen? Bara det att det är lite ljusare längre på em gör ju att dagen känns längre och solen som faktiskt har visat sig gör ju att man mår bättre. Men men det är ju ändå ett tag kvar innan värmen kommer och jag hinner nog gnälla över skitiga hundar och all städning som detta medför innan man blir riktigt nöjd   .


Våran ruby tik Smilla är parad med Bernerhagens H-Lindelo och hon är inne på första vecka. Jag bara längtar tills vi vet om det har tagit sig eller inte. Då hon är en första gångs tik så vet vi inte riktigt hur det kommer att uttrycka sig i symtomen om hon är dräktig eller ej. Så nu är det bara att vänta och vi är riktigt förväntansfull. Valet av hane var inte bara utifrån att Lindelo är en hane som har kvaliteér och stam som som vi tycker matchar våran Smilla utan också är han en hane som vi har sett sedan han var bebis och vi bara älskar hans temperament och utstrålning. Ja nu är det bara att hålla tummarna för att det blir lite smått här i huset.


Ja och så var det huset..... detta är en annan historia. Vi köpte ett hus med relativ stor tomt för att detta passade oss bättre då hundarna behöver mer yta att springa på. Att det var i behov av en renovering var vi mycket medvetna om, men det visade sig att det var lite mer än så. Ett antal gånger har vi ångrat köpet och ekonomiskt hade det nog varit bättre att jämna det med backen och byggt ett nytt. Men nu står vi här och får bita i det sura äpplet. fast man i grunden var det ju tomten vi ville ha och hundarna är glada så man får väl se till den ljusa sidan  vad gör man inte för de små liven.


Ha en bra dag//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Hedberg - 24 mars 2014 13:02

Äntligen har jag en hel förmiddag för mig själv,,,, eller ja man har väl alltid en massa måsten.... eller........... Tvätta, städa, hundar som skall ut. Ja detta är lite som jag har fördrivit min tid med nu på förmiddagen. Vi har även passat en ber...

Av Annelie Hedberg - 23 mars 2014 08:44

Nu var det som vanligt länge sedan jag skrev något på bloggen. Anledningen har varit många dels för att jag har jobbat mycket och att hundar, katter och hästen tar sin lilla tid. Jag kan bli så enormt avundsjuk på personer som kan lägga sin tid struk...

Av Annelie Hedberg - 21 februari 2014 12:13

Kan man ha sådan tur att alla tikar löper nästan samtidigt! I vanliga fall brukar tjejerna löpa om vartannat men nu ser det ut som att dom kommer att ha mindre mariginal mellan sig. Till och med lilla Lexxie har dragit igång, hon blir 10 månader snar...

Av Annelie Hedberg - 15 februari 2014 10:04


Så tittar man ut och det snöregnar ute, det är allt en bedrövlig tråkig tid dessa månader fram till våren riktigt sätter fart. Det är ju inte mycket man kan göra, men att klaga och muttra lite tycker jag man kan få göra. Idag hade jag tänkt att ta ...

Av Annelie Hedberg - 14 februari 2014 08:21


Igår var dagen full med diverse aktiviteter och jag trodde nog att vi skulle bli klara långt fram på kvällen. Efter att jag kom hem ifrån Emelie och pluggandet står min dotter i full färd med att vi skulle göra pannkakor. Detta är förvisso lätt att...

Presentation

Välkommen till HillCreeks Kennel

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards