HillCreeks Kennel

Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Annelie Hedberg - 24 mars 2014 13:02

Äntligen har jag en hel förmiddag för mig själv,,,, eller ja man har väl alltid en massa måsten.... eller...........

Tvätta, städa, hundar som skall ut. Ja detta är lite som jag har fördrivit min tid med nu på förmiddagen. Vi har även passat en berner sennen/leonberger blandning i snart 3 veckor som äntligen skulle åka hem. Den stackarn (och vi   ) har haft fullt upp. Denna kille är bara 1 år gammal och under dessa veckor haft ett mindre rent helvete med att känna doften av löptikar, träffa hästar (som det visade sig att han var fullkomligt livrädd för) nya platser att gå på och våra små hundar att hålla reda på. Detta har inte varit lätt för honom kan jag medela och inte oss heller kan jag också tillägga. Även om vi ha haft ett antal Berner Sennen under årens lopp och trodde i vårat enfallt att detta skulle vara hur enkelt som helst. Men icke sa nicke. Men nu har han åkt hem och en ny dag  och nya möjliheter är på G. 

Igår longerade Filippa ponnyn och det gick hur bra som helst. För er som inte vet är allt som vi trodde var normalt och enkelt med att äga en ponny inte alltd fungerar så klockrent med denna ponny. Värdens snällaste och goaste när hon själv vill, men om hon inte vill så finns det en del temperament att försöka att hantera. Detta är inte så självklart för oss då detta är våran första egna ponny. Och givetvis skulle just vi få ett monster, men det som inte dödar, härdar    säger man ju så det är väl bara att göra det bästa av situationen. 


Ha en solig måndag//

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till HillCreeks Kennel

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards